Waarom
deze studie?
DEZE STUDIE IS BIJZONDER BELANGRIJK VOOR ROSSEL ADVERTISING. HET IS NAMELIJK DE BEDOELING OM HET BEDRIJF EEN KRACHTIG HULPMIDDEL TE GEVEN OM DE GEDRAGINGEN, INSTELLING EN TRENDS VAN DE FRANSTALIGEN IN BELGIË BETER TE BEGRIJPEN.
-
Door ons te baseren op een diepgaande analyse streven we ernaar om verder te gaan dan de stereotypen waarmee deze bevolking vaak geassocieerd wordt en om een objectieve en gestaafde visie te bieden van de factoren die een invloed hebben op hun consumptiegewoontes.
Als strategische partner willen we aanbevelingen doen en kansen bieden aan merken om nationale en regionale adverteerders te helpen om hun boodschappen te verfijnen en optimaal aan te passen aan het Brusselse en Waalse publiek.
Met deze studie kunnen we de voorkeuren, behoeften en motiveringen van Franstaligen grondig bekijken. Tegelijkertijd wijzen we op de dynamische culturele en sociale verschillen die een invloed hebben op hun aankoopbeslissingen.
Dankzij deze kostbare informatie kunnen wij onze klanten helpen om doelgerichte en innoverende marketingstrategieën te ontwikkelen en dus hun doelpubliek op een efficiëntere manier te bereiken.
-
-
METHODOLOGIE
Tijdens de verkennende fase hebben wij met de hulp van het bureau Wide et Listen maatschappelijke studies geanalyseerd, zoals MegaTrends® (economische en sociale macrotrends), MasterTrends® (maatschappelijke trends), Prospe® (toekomstscenario’s) en AltaPersonae® (nationale personae) om de relevante sociale drijvende krachten en de voornaamste sectoren te achterhalen.
De valideringsfase werd uitgevoerd via een kwantitatieve studie online.
De steekproef, met 1200 deelnemers uit Wallonië en Brussel, tussen 18 en 74 jaar, is representatief voor de Franstalige bevolking van België (foutenmarge +/- 2,83%).