• NL
  • FR
  • Home
  • Over de studie
  • ChatGPT prompts
  • Contact

  • NL
  • FR
  • Home
  • Over de studie
  • ChatGPT prompts
  • Contact

Waarom
deze studie?

ONS CONTACTEREN

DEZE STUDIE IS BIJZONDER BELANGRIJK VOOR ROSSEL ADVERTISING. HET IS NAMELIJK DE BEDOELING OM HET BEDRIJF EEN KRACHTIG HULPMIDDEL TE GEVEN OM DE GEDRAGINGEN, INSTELLING EN TRENDS VAN DE FRANSTALIGEN IN BELGIË BETER TE BEGRIJPEN.

  • Door ons te baseren op een diepgaande analyse streven we ernaar om verder te gaan dan de stereotypen waarmee deze bevolking vaak geassocieerd wordt en om een objectieve en gestaafde visie te bieden van de factoren die een invloed hebben op hun consumptiegewoontes.

    Als strategische partner willen we aanbevelingen doen en kansen bieden aan merken om nationale en regionale adverteerders te helpen om hun boodschappen te verfijnen en optimaal aan te passen aan het Brusselse en Waalse publiek.

    Met deze studie kunnen we de voorkeuren, behoeften en motiveringen van Franstaligen grondig bekijken. Tegelijkertijd wijzen we op de dynamische culturele en sociale verschillen die een invloed hebben op hun aankoopbeslissingen.

    Dankzij deze kostbare informatie kunnen wij onze klanten helpen om doelgerichte en innoverende marketingstrategieën te ontwikkelen en dus hun doelpubliek op een efficiëntere manier te bereiken.

  • METHODOLOGIE

    Tijdens de verkennende fase hebben wij met de hulp van het bureau Wide et Listen maatschappelijke studies geanalyseerd, zoals MegaTrends® (economische en sociale macrotrends), MasterTrends® (maatschappelijke trends), Prospe® (toekomstscenario’s) en AltaPersonae® (nationale personae) om de relevante sociale drijvende krachten en de voornaamste sectoren te achterhalen.

    De valideringsfase werd uitgevoerd via een kwantitatieve studie online.

    De steekproef, met 1200 deelnemers uit Wallonië en Brussel, tussen 18 en 74 jaar, is representatief voor de Franstalige bevolking van België (foutenmarge +/- 2,83%).

CONTACTEER ONS
  • Over de studie
  • Contact
  • Terms & conditions
  • Privacy Policy
Come say hi

Rossel Advertising

Rue Royale 100

1000 Bruxelles

Contact us

02/225.55.55

inforosseladvertising@rossel.be

1000 Bruxelles

Follow us
  • {{'COURRIEL' | translate}}
© Rossel Advertising – POLLSUD 2025
Gérer le consentement aux cookies
Pour offrir les meilleures expériences, nous utilisons des technologies telles que les cookies pour stocker et/ou accéder aux informations des appareils. Le fait de consentir à ces technologies nous permettra de traiter des données telles que le comportement de navigation ou les ID uniques sur ce site. Le fait de ne pas consentir ou de retirer son consentement peut avoir un effet négatif sur certaines caractéristiques et fonctions.
Fonctionnel Altijd actief
Le stockage ou l’accès technique est strictement nécessaire dans la finalité d’intérêt légitime de permettre l’utilisation d’un service spécifique explicitement demandé par l’abonné ou l’internaute, ou dans le seul but d’effectuer la transmission d’une communication sur un réseau de communications électroniques.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistiques
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. Le stockage ou l’accès technique qui est utilisé exclusivement dans des finalités statistiques anonymes. En l’absence d’une assignation à comparaître, d’une conformité volontaire de la part de votre fournisseur d’accès à internet ou d’enregistrements supplémentaires provenant d’une tierce partie, les informations stockées ou extraites à cette seule fin ne peuvent généralement pas être utilisées pour vous identifier.
Marketing
Le stockage ou l’accès technique est nécessaire pour créer des profils d’internautes afin d’envoyer des publicités, ou pour suivre l’internaute sur un site web ou sur plusieurs sites web ayant des finalités marketing similaires.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voir les préférences
{title} {title} {title}