• NL
  • FR
  • Home
  • Over de studie
  • ChatGPT prompts
  • Contact

  • NL
  • FR
  • Home
  • Over de studie
  • ChatGPT prompts
  • Contact
Identiteit

Eerst en vooral Belgisch
en open voor de wereld

Ik wil op de hoogte blijven
Contacteer ons
  • «
    Ik ben er trots op dat ik van Namen ben, maar ik voel me eerst en vooral Belgisch.
    »
  • De resultaten van deze studie bevestigen dat de Franstaligen in België zich in de eerste plaats Belgen (42%) en wereldburgers (25%) voelen. Dit komt vóór hun Europese, Waalse of Franstalige identiteit. Deze trots op hun Belgische identiteit en hun open geest zijn opmerkelijke eigenschappen.

    Het is interessant om vast te stellen dat jongeren, stedelingen en mensen van buitenlandse afkomst zich onderscheiden door hun openheid naar de wereld. Hun nieuwsgierigheid en hun wil om met verschillende culturen en internationale invloeden om te gaan bieden interessante kansen voor merken die een authentieke band met deze doelgroepen willen creëren.

    Anderzijds is het behoren tot Europa meer uitgesproken bij de Brusselaars, mensen uit de hogere sociale klassen en mensen ouder dan 55.

    Tenslotte benadrukken we dat de inwoners van Namen de sterkste Waalse identiteit hebben. Dit toont regionale verschillen die een invloed kunnen hebben op communicatiestrategieën.

  • Kansen voor adverteerders:

  • Adverteerders kunnen de kans grijpen om initiatieven te promoten die de ontmoeting tussen lokale en internationale culturen stimuleren. Ze kunnen ook het saamhorigheidsgevoel met de lokale en globale gemeenschap versterken door gemeenschappelijk begrip en de opening naar de wereld toe te stimuleren.

Contacteer ons
    • « VORIGE ARTIKEL
    • VOLGENDE ARTIKEL »

Wilt u meer informatie ?

CAPTCHA image

Dit helpt ons om spam te voorkomen, bedankt.

  • Over de studie
  • Contact
  • Terms & conditions
  • Privacy Policy
Come say hi

Rossel Advertising

Rue Royale 100

1000 Bruxelles

Contact us

02/225.55.55

inforosseladvertising@rossel.be

1000 Bruxelles

Follow us
  • {{'COURRIEL' | translate}}
© Rossel Advertising – POLLSUD 2025
Gérer le consentement aux cookies
Pour offrir les meilleures expériences, nous utilisons des technologies telles que les cookies pour stocker et/ou accéder aux informations des appareils. Le fait de consentir à ces technologies nous permettra de traiter des données telles que le comportement de navigation ou les ID uniques sur ce site. Le fait de ne pas consentir ou de retirer son consentement peut avoir un effet négatif sur certaines caractéristiques et fonctions.
Fonctionnel Altijd actief
Le stockage ou l’accès technique est strictement nécessaire dans la finalité d’intérêt légitime de permettre l’utilisation d’un service spécifique explicitement demandé par l’abonné ou l’internaute, ou dans le seul but d’effectuer la transmission d’une communication sur un réseau de communications électroniques.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistiques
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. Le stockage ou l’accès technique qui est utilisé exclusivement dans des finalités statistiques anonymes. En l’absence d’une assignation à comparaître, d’une conformité volontaire de la part de votre fournisseur d’accès à internet ou d’enregistrements supplémentaires provenant d’une tierce partie, les informations stockées ou extraites à cette seule fin ne peuvent généralement pas être utilisées pour vous identifier.
Marketing
Le stockage ou l’accès technique est nécessaire pour créer des profils d’internautes afin d’envoyer des publicités, ou pour suivre l’internaute sur un site web ou sur plusieurs sites web ayant des finalités marketing similaires.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voir les préférences
{title} {title} {title}