-
«Aujourd’hui, j’achète consciemment. Les achats impulsifs, c’est du passé.»
-
27% van de Franstaligen hecht veel belang aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).
Aangezien Franstaligen niet snel in iets vertrouwen hebben, is het van essentieel belang dat de spelers in de maatschappij hun inspanningen verdubbelen om hen mee te krijgen.
-
-
Als bedrijven doeltreffend willen kunnen communiceren, is het essentieel dat de communicatie aansluit op de belangrijkste waarden van de Franstaligen, door Maatschappelijk Verantwoord
Ondernemen (MVO) centraal te plaatsen in hun campagnes.
Gelijkheid en non-discriminatie blijven daarbij trouwens aan belang winnen.
Tenslotte willen we benadrukken dat Franstaligen gehecht zijn aan een merk omwille van de betrouwbaarheid (52%) en de prijs (51%) ervan.
Kansen voor adverteerders:
De communicatie van de adverteerders dient aan te sluiten op de waarden van de Franstaligen zoals billijkheid, non-discriminatie en authenticiteit, en dient te beantwoorden aan hun aspiraties inzake welzijn, zelfkennis en veiligheid. Adverteerders zouden een betere ervaring moeten beloven die plezier en comfort geeft en waarmee mensen tijd kunnen winnen.