Santé
Franstaligen vertrouwen op vooruitgang in de gezondheidszorg voor een meer sereen toekomst
-
«Ik heb geleerd om meer naar mezelf te luisteren, om voor mezelf te zorgen»
-
In een vergrijzende samenleving, die nog steeds de littekens draagt van een wereldwijde pandemie en geconfronteerd wordt met milieuzorgen, manifesteert de behoefte aan bescherming zich door middel van gezondheid.
Franstaligen hebben hoge verwachtingen van medische vooruitgang en technologische ontwikkelingen om hun toekomst te verbeteren en te verzekeren.
-
-
Als de meeste actoren in de samenleving steeds meer wantrouwen ondervinden van Franstalige burgers, genieten medische experts en wetenschappers als enigen van een groot vertrouwen.
70% van de Franstaligen vertrouwt op gezondheidsexperts
Daarom is het niet verwonderlijk dat Franstaligen prioriteit geven aan investeringen in de gezondheidszorg. Voor hen is dit een van de belangrijkste uitdagingen waaraan ze zouden werken als ze de functie van premier zouden bekleden.
Franstaligen stemmen voor toegankelijke en beschikbare gezondheidszorg
De problemen die ze meteen zouden aanpakken, zijn vooral toegankelijkheid en beschikbaarheid van gezondheidszorg voor iedereen. Betaalbare zorg voor iedereen en de beschikbaarheid van artsen en specialisten binnen een redelijke termijn en op afstand worden beschouwd als een prioriteit voor bijna 6 op de 10 Franstaligen.
Daarna komen de preventie van ziekten en de aanpak van geestelijke gezondheid, waarbij dit laatste belangrijker wordt gevonden bij jongeren.
De belangrijkste strijd voor senioren
Gezondheid is DE belangrijkste strijd voor 55-plussers. 41% van hen vindt dat dit de prioritaire pijler is om in te investeren. Ze hechten bijzondere waarde aan de toegankelijkheid en beschikbaarheid van gezondheidszorg voor iedereen. Ook vinden ze de zorg voor de vergrijzing van de bevolking van bijzonder belang.
Gezondheid is de toekomst van technologieën
Franstaligen staan open voor nieuwe technologieën. Ze zijn vooral enthousiast over diegenen die de gezondheid verbeteren.
Meer dan 3 op de 4 Franstaligen beschouwen technologische vooruitgang in de gezondheidszorg, zoals robotondersteunde operaties, als echte troeven voor de toekomst.
71% van hen juicht gezondheidsmonitoring- en opvolgingsapplicaties toe.
Gezondheid en welzijn
De kwaliteit en prestatie van gezondheidszorg zijn essentieel om hun streven naar welzijn en gemoedsrust voort te zetten.
60% van de Franstaligen streeft ernaar zich goed in hun vel te voelen en een heldere geest te hebben, maar ook om gemoedsrust te ervaren. Dit uit zich in hun wens om beter, gezonder, veiliger en authentieker te consumeren. Natuurlijk besteden ze hun vrije tijd het liefst aan zelfzorg, wandelen in de natuur of quality time doorbrengen met hun dierbaren.
Merken hebben een rol te vervullen
Diverse internationale studies bevestigen het: consumenten hebben veranderende verwachtingen ten opzichte van merken. Ze vinden dat merken een rol te spelen hebben om de wereld te verbeteren en hebben een verantwoordelijkheid om de gezondheid en het welzijn van mensen te verbeteren.
Het Poll Sud-onderzoek is geen uitzondering op deze regel. De verwachtingen van Franstaligen ten opzichte van merken, naast kwaliteit en prijs, worden steeds hoger wat betreft hun betrokkenheid bij het milieu en de maatschappij. Merken moeten verantwoordelijk zijn en de verwachtingen van Franstaligen faciliteren en begeleiden: een voorwaarde voor hun acceptatie.
Kansen voor adverteerders:
- Beschouw gezondheid als een ontwikkelings- en positioneringsmogelijkheid.
- Profiteer van de openheid en acceptatie van gezondheidstechnologieën om oplossingen te lanceren die het leven van Franstaligen vergemakkelijken en verfraaien.
- Zet zich in voor concrete en ambitieuze acties die voldoen aan de verwachtingen op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid van bedrijven.
- Voer communicatiecampagnes uit die de prioritaire waarden van Franstaligen aanspreken, met name hun aspiraties voor erkenning, welzijn en gemoedsrust.
- Bied producten en diensten aan die resoneren met hun belangrijkste strijdpunten, die hen gemoedsrust geven en hen zich goed laten voelen in hun vel en in hun hoofd.
- Communiceer nuttig en positief, door interessante en relevante informatie te verstrekken over hun zorgen.