• NL
  • FR
  • Home
  • Over de studie
  • ChatGPT prompts
  • Contact

  • NL
  • FR
  • Home
  • Over de studie
  • ChatGPT prompts
  • Contact
Loisirs

De Franstalige keert terug naar eenvoudige, echte en gedeelde genoegens

Ik wil op de hoogte blijven
Contacteer ons
  • «
    Wat me verfrist? Een wandeling in het bos, in gezelschap van mijn partner en mijn hond...
    »
  • Herontdekt tijdens de Covid-19 gezondheidscrisis, zijn de eenvoudige geneugten de essentie van de vrijetijdsbesteding van Franstaligen. Tijd nemen voor zichzelf en hun dierbaren, wandelen, genieten van de voordelen van de natuur en echte momenten samen delen, dat is waar ze naar streven om zich goed te voelen.

    Men ziet een herwaardering van het delen van authentieke momenten met dierbaren, verkwikkende momenten in de natuur en een bewustwording van het belang van zelfzorg om zich goed te voelen in zijn vel en in zijn hoofd. Dit komt voort uit hun verlangen om te leven in een meer humane, authentieke samenleving, die de mens en de natuur hun rechtmatige plaats teruggeeft. Een samenleving zonder discriminatie waar men de vrijheid heeft om zichzelf te zijn, zich vrij en volledig te definiëren en geaccepteerd en gerespecteerd te worden zoals men is. Een samenleving waar men zich uiteindelijk goed voelt en waar men verbinding herstelt.

    In deze tijden van geopolitieke, economische, milieu- en reactiecrises op de angsten die ze teweegbrengen, zoeken Franstaligen welzijn, sereniteit en gemoedsrust.

    In tegenstelling tot de trend die aandringt op steeds meer ‘Fast’ en ‘Fake’, willen ze intens het huidige moment beleven, echte en gedeelde momenten.

  • 63% loisirs NL
  • Een cadeau dat ze wensen in overeenstemming met hun eigen beeld en volledig in lijn met hun waarden. Een geschenk dat ze volledig willen beleven en zich bewust zijn van de uitdagingen waar ze in de toekomst mee te maken zullen krijgen.

    82% van de Franstaligen denkt dat de toekomst niet zal lijken op vandaag. Ze nemen actief en met wilskracht hun toekomst in eigen handen, te beginnen met zelfzorg om beter voor anderen en hun omgeving te kunnen zorgen.

    Bewust van de uitdagingen van de toekomst, geven ze prioriteit aan hun fysieke en mentale welzijn en streven ze ernaar om de impact van hun vrijetijdsbesteding op de samenleving en het milieu tot een minimum te beperken.

    Zorg dragen voor zichzelf, een mantra!

    Wat zijn voor u vooral vrijetijdsbestedingen…?

  • graphique loisirs nl
  • Base : Total (N=1200)

    Het nemen van tijd voor zichzelf is de n°1vrijetijdsbesteding van Franstaligen.

    Deze neiging om tijd voor zichzelf te nemen, in de natuur te wandelen en activiteiten te delen tijdens hun vrije tijd, wordt versterkt bij vrouwen. Ze worden ook meer aangetrokken tot creatieve activiteiten en winkelen. Mannen zijn eerder geneigd zich te cultiveren, te leren, te sporten of videogames te spelen tijdens hun vrije tijd.

    Naarmate mensen ouder worden, wordt vrije tijd steeds meer besteed aan het opnieuw verbinden met zichzelf en de natuur, rusten, lezen, informeren, zich cultiveren, tuinieren en klussen.

    Hogere sociale klassen (1-2) besteden hun vrije tijd meer aan sociaal contact, het delen van activiteiten, sporten en cultiveren dan andere sociale klassen. Klassen 3-6 geven er de voorkeur aan meer te rusten, klussen en tuinieren, terwijl klassen 7-8 meer geneigd zijn om videogames te spelen en nieuwe dingen te ontdekken tijdens hun vrije tijd. Het nemen van tijd voor zichzelf is nog belangrijker voor klassen 3-8.

    Kansen voor adverteerders:

    Het aanbod van recreatiemogelijkheden dat aansluit bij de aspiraties van Franstaligen moet worden ontwikkeld. In het bijzonder moet de nadruk liggen op de ontwikkeling van recreatie en ervaringen die mogelijk maken:

    • tijd voor zichzelf te nemen
    • voor zichzelf te zorgen
    • opnieuw verbinding te maken met anderen en de natuur
    • intens het moment te beleven
    • authentieke ervaringen en momenten te delen
    • zijn omgeving beter te leren kennen, te respecteren en mogelijk te verbeteren

    Het personaliseren van het aanbod maakt het mogelijk om tegemoet te komen aan de identiteitszoektocht van Franstaligen (de vrijheid en het vermogen om zichzelf te zijn) door de erkenning en respect voor hun identiteit te tonen.

Contacteer ons
    • VOLGENDE ARTIKEL »

Wilt u meer informatie ?

CAPTCHA afbeelding

Dit helpt ons om spam te voorkomen, bedankt.

  • Over de studie
  • Contact
  • Terms & conditions
  • Privacy Policy
Come say hi

Rossel Advertising

Rue Royale 100

1000 Bruxelles

Contact us

02/225.55.55

inforosseladvertising@rossel.be

1000 Bruxelles

Follow us
  • {{'COURRIEL' | translate}}
© Rossel Advertising – POLLSUD 2025
Gérer le consentement aux cookies
Pour offrir les meilleures expériences, nous utilisons des technologies telles que les cookies pour stocker et/ou accéder aux informations des appareils. Le fait de consentir à ces technologies nous permettra de traiter des données telles que le comportement de navigation ou les ID uniques sur ce site. Le fait de ne pas consentir ou de retirer son consentement peut avoir un effet négatif sur certaines caractéristiques et fonctions.
Fonctionnel Altijd actief
Le stockage ou l’accès technique est strictement nécessaire dans la finalité d’intérêt légitime de permettre l’utilisation d’un service spécifique explicitement demandé par l’abonné ou l’internaute, ou dans le seul but d’effectuer la transmission d’une communication sur un réseau de communications électroniques.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistiques
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. Le stockage ou l’accès technique qui est utilisé exclusivement dans des finalités statistiques anonymes. En l’absence d’une assignation à comparaître, d’une conformité volontaire de la part de votre fournisseur d’accès à internet ou d’enregistrements supplémentaires provenant d’une tierce partie, les informations stockées ou extraites à cette seule fin ne peuvent généralement pas être utilisées pour vous identifier.
Marketing
Le stockage ou l’accès technique est nécessaire pour créer des profils d’internautes afin d’envoyer des publicités, ou pour suivre l’internaute sur un site web ou sur plusieurs sites web ayant des finalités marketing similaires.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voir les préférences
{title} {title} {title}