• NL
  • FR
  • Home
  • Over de studie
  • ChatGPT prompts
  • Contact

  • NL
  • FR
  • Home
  • Over de studie
  • ChatGPT prompts
  • Contact
Immobilier

De Franstalige blijft betrokken bij vastgoedprojecten en investeert in zijn woning

Ik wil op de hoogte blijven
Contacteer ons
  • «
    Mijn thuis is de plek waar ik energie opdoe, ik koester het .
    »
  • Met een onzekere en noodzakelijk veranderende toekomst hebben Franstaligen de wil om hun toekomst in eigen handen te blijven nemen. 70% van de Franstaligen ziet positieve vooruitzichten, kansen in de toekomst. Ze blijven optimistisch en streven vooral naar persoonlijk welzijn en gemoedsrust.

    Toegang tot huisvesting is een sleutelelement dat comfort, stabiliteit en veiligheid biedt.

    Hoewel de verwerving van onroerend goed is gecompliceerd door inflatie en rentestijging, blijven Franstaligen plannen hebben op dit gebied.

  • Onder degenen tussen 18 en 44 jaar oud richten vastgoedprojecten zich meer op het kopen van onroerend goed (83%); maar 43% overweegt ook de bouw ervan. In beide gevallen zullen deze projecten worden uitgevoerd met het oog op persoonlijke bewoning (85%); terwijl 15% ze beschouwen als investering.

    Van degenen van 45 jaar en ouder heeft 13% vastgoedprojecten. Ze geven duidelijk de voorkeur aan het kopen van onroerend goed (94%); slechts 19% overweegt om te gaan bouwen. In 82% van de gevallen worden deze projecten overwogen om er te wonen. 18% ziet het als een investering.

    De locatie waar deze vastgoedprojecten zullen plaatsvinden, verandert met de leeftijd. Franstaligen jonger dan 45 jaar willen hun projecten voornamelijk realiseren in een stedelijke omgeving (in 52% van de gevallen); terwijl degenen van 45 jaar en ouder zich meer richten op landelijke gebieden (in 45% van de gevallen). Ze overwegen ook vaker vastgoedprojecten in het buitenland (19%).

     

    Aankoop of bouw?

    Sommige profielen zijn eerder geneigd om vastgoedprojecten te kopen: mensen jonger dan 45 jaar, Brusselaars, inwoners van grote stedelijke centra, hogere sociale klassen en gezinnen met kind(eren).

    Bouw daarentegen trekt meer aan bij jongeren, huishoudens van 3 personen met kind, gemiddelde sociale groepen (3 tot 6) en Luikenaars.

     

    15% van de Franstaligen hebben plannen voor renovatie van hun woning

    Bijna 10% van de Franstaligen heeft plannen voor renovatie om de energieprestaties van hun woning te verbeteren. Dit type renovatie wordt overwogen ongeacht de leeftijd. De jongsten investeren in hun woning, en de ouderen anticiperen op een zorgeloze toekomst.

    Energiezuinige renovatiewerkzaamheden komen vaker voor in grote stedelijke centra, onder de hogere sociale klassen en huishoudens van 4 personen en meer.

    8% van de Franstaligen overweegt renovaties met als doel hun huis te verfraaien, en 4% wil renoveren voor meer comfort (domotica, zwembad…).

     

    1 op de 3 Franstaligen in België wil zijn huishouden uitbreiden!

    82% van de Franstaligen denkt dat hun toekomst niet op hun huidige situatie zal lijken; ze zien veelbelovende dagen voor hun persoonlijke toekomst. Er zijn veel gezinsprojecten. In het bijzonder wil 1 op de 4 Franstaligen een huisdier adopteren, en 26% van de Franstaligen jonger dan 45 jaar wil een kind krijgen.

    Wonen is meer dan ooit een fundamentele behoefte, een toevluchtsoord en een veilige plek waar men voor zichzelf en zijn dierbaren zorgt. Investeren in huisvesting komt neer op investeren in de kwaliteit van leven.

     

    Kansen voor adverteerders:

    • Verhoog de ondersteuningsmaatregelen om toegang tot huisvesting te vergemakkelijken en renovatiewerkzaamheden te financieren.
    • Ontwikkel financieringsoplossingen voor diverse vastgoedprojecten die zijn afgestemd op verschillende investeerdersprofielen.
    • Voldoe aan de veiligheidsverwachtingen van Franstaligen via gepersonaliseerde verzekeringen.
    • Vergemakkelijk renovatiewerkzaamheden gericht op het verbeteren van energieprestaties.

     

Contacteer ons
    • « VORIGE ARTIKEL
    • VOLGENDE ARTIKEL »

Wilt u meer informatie ?

CAPTCHA image

Dit helpt ons om spam te voorkomen, bedankt.

  • Over de studie
  • Contact
  • Terms & conditions
  • Privacy Policy
Come say hi

Rossel Advertising

Rue Royale 100

1000 Bruxelles

Contact us

02/225.55.55

inforosseladvertising@rossel.be

1000 Bruxelles

Follow us
  • {{'COURRIEL' | translate}}
© Rossel Advertising – POLLSUD 2025
Gérer le consentement aux cookies
Pour offrir les meilleures expériences, nous utilisons des technologies telles que les cookies pour stocker et/ou accéder aux informations des appareils. Le fait de consentir à ces technologies nous permettra de traiter des données telles que le comportement de navigation ou les ID uniques sur ce site. Le fait de ne pas consentir ou de retirer son consentement peut avoir un effet négatif sur certaines caractéristiques et fonctions.
Fonctionnel Altijd actief
Le stockage ou l’accès technique est strictement nécessaire dans la finalité d’intérêt légitime de permettre l’utilisation d’un service spécifique explicitement demandé par l’abonné ou l’internaute, ou dans le seul but d’effectuer la transmission d’une communication sur un réseau de communications électroniques.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistiques
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. Le stockage ou l’accès technique qui est utilisé exclusivement dans des finalités statistiques anonymes. En l’absence d’une assignation à comparaître, d’une conformité volontaire de la part de votre fournisseur d’accès à internet ou d’enregistrements supplémentaires provenant d’une tierce partie, les informations stockées ou extraites à cette seule fin ne peuvent généralement pas être utilisées pour vous identifier.
Marketing
Le stockage ou l’accès technique est nécessaire pour créer des profils d’internautes afin d’envoyer des publicités, ou pour suivre l’internaute sur un site web ou sur plusieurs sites web ayant des finalités marketing similaires.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voir les préférences
{title} {title} {title}